Jaunumi
Vizuālais attēls

Līdz šī gada 2. aprīlim valsts amatpersonām ir jāiesniedz valsts amatpersonas kārtējā gada deklarācija par 2023. gadu. Kopumā šī deklarācija šogad jāiesniedz 54 783 valsts amatpersonām. Valsts ieņēmumu dienests (VID) pateicas 36 284 amatpersonām par jau iesniegtajām deklarācijām un aicina arī pārējās 18 499 amatpersonas deklarācijas iesniegt, neatliekot to uz pēdējo brīdi.

Valsts amatpersonas deklarāciju, tāpat kā citus VID iesniedzamus dokumentus, jāiesniedz EDS, autorizējoties ar internetbankas rekvizītiem, eID, eParakstu vai “eParaksts mobile”. Tādējādi, ja ir nozaudēts VID piešķirtais EDS identifikators un parole, to vairs nav nepieciešams atjaunot.

Lai atvieglotu deklarācijas aizpildīšanu, ir pilnveidota EDS dokumenta ievadforma un tie deklarācijas punkti, par kuriem informācija jau ir VID rīcībā, aizpildās automātiski. Savukārt valsts amatpersonai VID atlasītā informācija ir jāpārbauda un, ja nepieciešams, jāprecizē un jāpapildina, kā arī pirms iesniegšanas jāapliecina norādīto ziņu patiesums.

Iesniegto deklarāciju amatpersona var precizēt trīs mēnešu laikā pēc tam, kad deklarācija publiskota VID Valsts amatpersonu deklarāciju publiskojamo datu bāzē.

Informatīvie materiāli un atbalsts deklarācijas aizpildīšanai

Plašāka informācija par valsts amatpersonas amatiem, amatpersonas deklarāciju iesniegšanas kārtību un termiņiem pieejama VID tīmekļvietnes sadaļā “Iedzīvotājiem/Valsts amatpersonām”. Sadaļā “Iedzīvotājiem/Valsts amatpersonām/Informatīvie un metodiskie materiāli” pieejami aktualizēti  materiāli “Valsts amatpersonas deklarācijas aizpildīšanas un iesniegšanas kārtība”, “Valsts amatpersonas deklarācijas aizpildīšanas un iesniegšanas  kārtība elektroniskās deklarēšanas sistēmā” un “Valsts amatpersonas deklarācijas precizēšana”.

Valsts amatpersonas deklarācijas iesniegšanas un aizpildīšanas kārtība ir noteikta likumā „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” un Ministru kabineta 2002.gada 22.oktobra noteikumos Nr.478 “Kārtība, kādā aizpildāmas, iesniedzamas, reģistrējamas un glabājamas valsts amatpersonu deklarācijas un aizpildāmi un iesniedzami valsts amatpersonu saraksti”.

Vienlaikus valsts amatpersonas ir aicinātas pieteikties individuālai padziļinātai konsultācijai par deklarācijas aizpildīšanu. Konsultācija notiek Microsoft Teams platformā, un tai pieteikties var, izmantojot savu EDS profilu sadaļā “Sarakste ar VID”.

Tāpat konsultēties iespējams, zvanot uz VID Konsultatīvo tālruni 67120000, izvēloties tematu "Informācija valsts amatpersonām”. VID tīmekļvietnes sadaļā “Valsts amatpersonām/Kontakti”  ir pieejami Valsts amatpersonu datu administrēšanas daļas darbinieku tālruņu numuri, kā arī valsts amatpersonas savus jautājumus var sūtīt uz e-pasta adresi VADAD.lietvediba@vid.gov.lv