Atjaunināts: 02.02.2024.
Atbilde:
Neattiecinātās iemaksas ir maksājumi, kuri saņemti vienotajā nodokļu kontā, bet nav attiecināti pret saistību, jo nav pienācis saistību samaksas termiņš.
Atbilde:
Jā, EDS sadaļa “Maksājumi” piedāvā iespēju veikt maksājumu/-s par citu juridisku vai fizisku personu.
Ir jāatver EDS sadaļu “Maksājumi”, jānospiež pogu “Izvēlēties citu”, jāatrod sev vēlamā persona, ievadot tās personas kodu, vārdu un uzvārdu vai nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru (NMR kods).
Atbilde:
Algas nodokļu grāmatiņa atrodas EDS sākumekrānā, kuru ir jāatver nospiežot pogu “Atvērt”.
Jums parādīsies Jūsu algas grāmatiņas pamata un cita aktuāla informācija kā arī iespēja iesniegt vai izņemt Jūsu algas grāmatiņu.
Nospiežot pogu “Iesniegt grāmatiņu” EDS Jums attēlosies informācija par darba vietām kuras ir iesniegušas VID datus par ar Jums uzsāktām darba attiecībām.
Nospiežot pogu “Izvēlēties” Jums ir jānorāda grāmatiņas iesniegšanas datums un, ja tādi ir, jāatzīmē papildus atvieglojumi.
Nospiežot pogu “Iesniegt” parādīsies paziņojums par iesnieguma pieņemšanu un akceptēšanu VID.
- Pēc pieslēgšanās Elektroniskās deklarēšanas sistēmai (EDS) atveriet funkcionalitāti “Maksājumi un nomaksas stāvoklis” un izvēlieties tās sadaļu, piemēram, “Saistības”.
- Izvēlieties vēlamo deklarācijas veidu no ailes “Veids” un nospiediet , lai iegūtu detalizētu skatu.
- Ar labo peles pogu klikšķiniet uz detalizētās informācijas un izvēlieties “Print”.
- Izvēlieties vēlamo vai pieejamo printeri un nospiediet “Print”.
Atbilde:
Ir nepieciešams dators ar interneta pieslēgumu un kādu no ieteiktajām interneta pārlūkprogrammām :
- Google Chrome 86;
- Apple Safari 14;
- Microsoft Edge 86;
- Firefox 81.
Atbilde:
Savus attaisnoto izdevumu dokumentus (čeks, kvīts .u.c.) var pievienot izmantojot VID mobilo lietotni “Attaisnotie izdevumi”, izmantojot VID EDS sadaļas “Attaisnoto izdevumu dokumenti” pogu “Pievienot jaunu dokumentu”.
Sākotnēji Jums ir jālejupielādē VID mobilā lietotne “Attaisnotie izdevumi” savā “AppStore”. Pēc lietotnes lejupielādes tajā autentificējies, izmantojot savu VID piešķirto EDS lietotājvārdu un paroli vai QR kodu, kurš atrodams savā EDS profila “QR kods autentifikācijai mobilajā aplikācijā” sadaļā.
Gadījumā, ja VID piešķirtais EDS lietotājvārds un parole ir aizmirsti vai nozaudēti tos var atjaunot EDS sadaļā “Profils” izmantojot www.latvija.lv vai “eParaksts” paplašinājumu vai zvanot uz VID konsultatīvo tālruni +371 67120000
Pēc autentificēšanās atver lietotni “Attaisnotie izdevumi”:
- Nofotografē iegūto attaisnoto izdevumu dokumentu vai izvēlies no savas ierīces galerijas savu iepriekš nofotografētu attaisnoto izdevumu dokumentu;
- Ievadi šādus dokumenta datus tam paredzētajos logos:
- Ja dokumenta datums nav dokumenta izdošanas datums tad dokumenta datumu;
- Dokumenta numuru;
- Dokumenta izdevēja/izsniedzēja reģistrācijas numurs;
- Pakalpojuma tipu.
- Nospied pogu “Saglabāt”.
Visi attaisnoto izdevumu dokumenti, kuri iesniegti, izmantojot mobilo lietotni, tiek importēti uz EDS sadaļu “Attaisnoto izdevumu dokumenti” un attiecīgi uz Jūsu gada ienākumu deklarāciju.
Pašā gada ienākumu deklarācijas vienkāršotā versijā EDS piedāvā iespēju pievienot izmantojot pogu "Pievienot maksājuma dokumentu".
Aizpildot deklarācijas detalizēto versiju ir jānospiež poga "Pievienot maksājuma dokumentu".
Izvēloties jebkuru no šiem čeku pievienošanas veidiem, pēc to augšupielādes tie būs jāatšifrē norādot attaisnoto izdevumu veidu, vārdu, uzvārdu, personas kodu, radniecību, dokumenta datumu, numuru, pakalpojuma sniedzēja reģistrācijas numuru vai personas kodu, nosaukumu vai vārdu, uzvārdu, attaisnojuma dokumentā norādītā summu.
Atbilde:
Maksājumam tiek attēlots statuss “Noraidīts”, gadījumā, ja maksājuma process tiek pārtraukts. Pārtraukuma iemesli var būt sākot ar nepietiekamu līdzekļu daudzumu bankas kontā līdz pat neveiksmīgai internetbankas autentificēšanās.
Atbilde:
Darbinieku darbnespējas lapu dati tiek atjaunināti 1. reizi stundā un attēlo šo datu vēsturi un aktuālo stāvokli un tās var atlasīt pēc to statusa - atvērts, slēgts, anulēts vai visas.
Atbilde:
Jā, Jums ir jāatver savu elektronisko algas nodokļu grāmatiņu.
Ir jānospiež poga "Pievienot apgādājamo", jānorāda apgādājamā vārdu, uzvārdu un personas kodu, pamatojumu, radniecības pakāpi un apgādības sākumu/ vai beigas.
Ir jāievada apgādājamās personas vārdu, uzvārdu un personas kodu vai arī izvēlēties no VID datubāzē esošās informācijas.
Norāda personas vārdu, uzvārdu, apgādības pamatojumu, radniecības pakāpi, apgādības sākuma un, ja ir zināms, arī beigu datumu.
Papildus, atsevišķos gadījumos, ir nepieciešams pievienot arī papildus dokumentus.
Svarīgi atcerēties, ka ņemot apgādībā savu nepilngadīgo bērnu, dokumenti nav jāpievieno.
Atbilde:
Jā, EDS ir pielāgots lietošanai arī mobilās ierīcēs.
Atbilde:
Nē, jo pašreiz ielogojoties EDS Jums tiks pielasīti dati par visiem uzņēmumiem kuros esat pilnvarots/-a pārstāvis/-e vai amatpersona un viens lietotājs var pārstāvēt neierobežotu skaitu nodokļu maksātāju.
Atbilde:
Iesniegumu paraksta un iesniedz LR Uzņēmuma reģistrā reģistrēta uzņēmuma amatpersona(-as), vai tam pilnvarota persona(-as). Uzņēmuma amatpersona var pilnvarot jebkuru personu veikt darbības ar uzņēmuma dokumentiem un tajā publicētu informāciju uzņēmuma EDS profilā, aizpildot un elektroniski vai klātienē VID iesniedzot pilnvaru par pilnvaru piešķiršanu.
Atbilde:
Interneta pārlūki Firefox un Safari automātiski neatpazīst VID izmantotā sertifikāta izsniedzēju, nevis, ka VID izmantotais sertifikāts ir bojāts, neuzticams vai nedrošs.
VID ir noslēgts līgums ar VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centru" (turpmāk - LVRTC) par Uzticama sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja pakalpojuma izmantošanu. LVRTC ir Latvijā akreditēts uzticamo sertifikācijas pakalpojumu sniedzējs, kurš iekļauts arī Eiropas Komisijas lēmumā 2009//767/EK.
VID neizmanto savu pakalpojumu sniegšanai neuzticamus, bojātus vai pašparakstītus sertifikātus.
Lai Jūsu pārlūkprogramma atpazītu sertifikācijas pakalpojumu sniedzēju un minētais paziņojums neparādītos, nepieciešams veikt E-ME saknes sertifikātu instalāciju.
Saknes sertifikātus iespējams lejupielādēt LVRTC uzturētajā mājaslapā.
Atbilde:
EDS var izmantot no jebkuras vietas, kur ir pieejams interneta pieslēgums.
Atbilde:
Ieteicams vismaz 256 kbit/s interneta pieslēgums.
Atbilde:
Jā. Pieslēdzoties EDS, lietotāja autorizācija notiek šifrētā kanālā starp lietotāja datoru un EDS serveri, ko nodrošina SSL protokols. Protokola inicializācijai ir pietiekams EDS servera sertifikāts, tādējādi klientam nav nepieciešams savs sertifikāts. Visi parametri, kas saistīti ar SSL protokola inicializāciju, tiek uzstādīti EDS serverī, tādējādi, lietotājam nonākot autorizācijas interneta lappusē, standarta TCP/IP sakari automātiski pāriet uz SSL šifrētiem sakariem. Turpmāk visa informācija starp EDS serveri un lietotāju tiek raidīta šifrētā veidā. Visa informācija, kas ir izvietota virs SSL līmeņa, tiek kodēta, tai skaitā, arī VID klienta nosūtītie un saņemtie dati, tādejādi klienta nosūtīto informāciju padarot par neizmantojamu informācijas plūsmu iespējamajam informācijas pārtvērējam.