Vērtējot darījuma partnera uzticamību, nodokļu maksātājam ir jāizvērtē informācija par potenciālo darījuma partneri un darījuma apstākļiem: vai darījuma nosacījumi ir atrunāti un dokumentēti, vai tie ir konkrēti, atbilstoši attiecīgai nozarei un vispārpieņemtai biznesa praksei, vai tie ietver vienošanos par darījuma būtiskām sastāvdaļām.
Lai izvērtētu darījuma partneri, nodokļu maksātājs var izmantot publiski pieejamos datus. Lielākā daļa publiskas informācijas ir pieejama elektroniskā veidā valsts un pašvaldību iestāžu, kā arī komersantu izveidotajos reģistros un datubāzēs.
! Vēršam uzmanību, ka nepieciešamo datu iegūšana no komersantu uzturētajiem reģistriem un datubāzēm var būt maksas pakalpojums.
Nodokļu maksātājs nepieciešamo informāciju var iegūt arī tieši no darījuma partnera vai izmantojot tā tīmekļvietnē (ja tāda ir pieejama) publicēto informāciju. Ja pieprasītā informācija nav uzskatāma par komercnoslēpumu, taču darījuma partneris atsakās to sniegt, ir objektīvi jāizvērtē iespējamie atteikuma iemesli un to ietekme uz potenciālā darījuma norisi.
Informāciju, kuras publiskumu nodrošina Valsts ieņēmumu dienests, var iegūt Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnes sadaļā “VID publiskojamo datu bāze”.
Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnes sadaļā “VID publiskojamo datu bāze” var iegūt galveno informāciju par nodokļu maksātāju un tā darbības rezultātiem darījuma partnera uzticamības izvērtēšanai.
Ievadot darījuma partnera reģistrācijas numuru Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnes sadaļā “VID publiskojamo datu bāze - Meklēt visu pieejamo informāciju par nodokļu maksātāju”, var iegūt šādu turpmāk minēto informāciju.
-
Nodokļu maksātājam ir jāizvērtē, vai darījuma partnera piedāvātais darījums atbilst darījuma partnera norādītajam darbības veidam.
Ja darījuma partneris piedāvā veikt darījumus, kas nav saistīti ar tā darbības veidu, Valsts ieņēmumu dienests iesaka šo apstākli vērtēt kā darījuma partnera iespējamu neuzticamības pazīmi.
-
Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnē ir pieejams Latvijas nodokļu maksātāja reitinga kopējais novērtējums. Nodokļu maksātāja reitinga kopējais novērtējums ir Valsts ieņēmumu dienesta veidots vērtējums par nodokļu maksātāja nodokļu saistību izpildi, un tam ir informatīvs raksturs – reitinga kopējā novērtējuma galvenais uzdevums ir atvieglot izziņu par nodokļu maksātāja situāciju viņa sadarbības partneriem, klientiem un citiem interesentiem. Nodokļu maksātāja reitinga novērtējums sniedz priekšstatu par nodokļu maksātāja kā darījumu partnera uzticamību kopumā. Piemēram, cik atbildīgs bija nodokļu maksātājs, ievērojot nodokļu deklarāciju un pārskatu iesniegšanas termiņus un nodokļu samaksas termiņus, vai par nodokļu maksātāju un tā amatpersonām nebija negatīvas vēsturiskas informācijas nodokļu saistību izpildes jomā, vai nebija pieļauti būtiski pārkāpumi nodokļu un muitas jomā, vai nodokļu maksātājs bijis atbildīgs darba devējs un tam nebija konstatētas pazīmes par algu izmaksu “aploksnēs” u. c. Visi nodokļu maksātāji ir saņēmuši kādu no pieciem reitinga līmeņiem.
A – nodokļu maksātājs laikus un pilnībā pilda savas saistības ar valsti un tam nav būtisku nodokļu pārkāpumu risku.
B – nodokļu maksātāja darbībā ir redzama vieta nodokļu saistību izpildes uzlabojumiem – savlaicīgi iesniegtas un precīzi sagatavotas deklarācijas, laikus samaksāti nodokļi un nozares vidējam atbilstoši darba samaksas rādītāji ļaus pakāpties uz augstāko reitinga līmeni.
C – nodokļu maksātājs pārkāpumu dēļ ir izslēgts no Valsts ieņēmumu dienesta pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistra vai Valsts ieņēmumu dienests ir lēmis apturēt tā saimniecisko darbību. Šādu nodokļu maksātāju spēja pildīt savas biznesa saistības ir vērtējama kritiski, un, ja nodokļu maksātāja saimnieciskā darbība ir apturēta, darījumi ar to ir aizliegti ar likumu.
N – līmeņa nodokļu maksātājs ir neaktīvs nodokļu maksātājs. N līmeņa nodokļu maksātājs saskaņā ar viņa paša deklarēto informāciju neveic saimniecisko darbību. Uzsākot sadarbību ar šādu nodokļu maksātāju, jārēķinās, ka vismaz sešus mēnešus tam nav bijuši deklarēti darījumi vai to apmērs ir bijis neliels, nav bijis darbinieku vai tiem nav maksātas algas.
J – šajā līmenī ir iekļauti jaunreģistrētie nodokļu maksātāji. Šāds nodokļu maksātājs ir dibināts pēdējo sešu mēnešu laikā un tam ir neitrāls vērtējums, jo tas vēl nav paspējis sevi pierādīt ar darbiem.
Nodokļu maksātāja reitinga kopējo novērtējumu, kas izteikts ar burtu, ir iespējams aplūkot Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē sadaļā “Nodokļu maksātāja reitings”, ierakstot nodokļu maksātāja reģistrācijas numuru. Savukārt detalizēta informācija par to, kam un kā tiek noteikts nodokļu maksātāja reitings, kā arī katra reitinga līmeņa noteikšanai izmantotie kritēriji ir aprakstīti Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnes sadaļā “Nodokļu maksātāja reitinga sistēma”.
Nodokļu maksātājs var lūgt savam potenciālajam vai esošajam sadarbības partnerim atsūtīt izziņu par reitingu ar tā rādītāju novērtējumu, kuru pats sadarbības partneris redz savā Valsts ieņēmumu dienesta elektroniskās deklarēšanas sistēmas profilā. Tāpat var lūgt sadarbības partnerim sniegt papildu informāciju par neizpildītiem kritērijiem. Tas sniegs uzņēmumam labāku izpratni par konkrētām nodokļu saistību izpildes jomām, kurās sadarbības partnerim nav iegūts augstāks rādītāja novērtējums un ir nepieciešami uzlabojumi.
-
Ja nodokļu maksātājs vēlas izmantot Pievienotās vērtības nodokļa likumā noteiktās tiesības atskaitīt priekšnodokli, nodokļu maksātājam ir pienākums pārbaudīt, vai darījuma partneris ir reģistrēts pievienotās vērtības nodokļa maksātājs. Šo informāciju var pārbaudīt Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē sadaļā “Pievienotās vērtības nodokļa maksātāji”.
Lai pārbaudītu citu Eiropas Savienības dalībvalstu ar pievienotās vērtības nodokli apliekamo personu pievienotās vērtības nodokļa reģistrācijas numuru derīgumu, Valsts ieņēmumu dienests iesaka izmantot Eiropas Savienības pievienotās vērtības nodokļa informācijas apmaiņas sistēmu (VIES) – Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē sadaļu “Citu ES dalībvalstu ar PVN apliekamās personas”.
Ja darījuma partneris bija izslēgts no pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistra, Valsts ieņēmumu dienests iesaka šo apstākli vērtēt kā tādu, kas prasa papildu pārbaudes par potenciālo darījuma partneri, lai izslēgtu risku būt iesaistītam nepamatotā nodokļu samazināšanas plānā.
Ir jāpievērš uzmanība arī darījuma partnera reģistrācijas datumam Valsts ieņēmumu dienesta pievienotās vērtības nodokļa maksātāju reģistrā. Ja darījuma partneris ir jaunreģistrēta komercsabiedrība, kura piedāvā veikt liela apjoma darījumus par augstu vērtību, Valsts ieņēmumu dienests iesaka šo apstākli vērtēt kā darījuma partnera iespējamu neuzticamības pazīmi.
-
Izvērtējot informāciju par darījuma partnera struktūrvienībām, ir jāpievērš uzmanība apstākļiem, kuri var norādīt uz darījuma partnera iespējamu neuzticamību. Piemēram, kā viens no darījuma partnera iespējamiem neuzticamības apstākļiem ir, ja darījuma partnera juridiskā adrese ir dzīvoklis, turklāt tam nav reģistrētas citas struktūrvienības, kur tiktu veikta saimnieciskā darbība, tomēr tas piedāvā veikt liela apjoma darījumus par augstu vērtību, kuru izpilde dzīvoklī nav iespējama (piegādes apjoms, preces, pakalpojuma specifika).
Informācija par nodokļu maksātāja struktūrvienībām ir jāvērtē arī kontekstā ar darījuma partnera piedāvātā darījuma būtību, proti, ir jāizvērtē, vai darījuma partnera rīcībā ir nepieciešamie resursi, lai nodrošinātu piedāvātos nosacījumus, vai ir attiecīgā materiāli tehniskā bāze, lai uzglabātu preci, lai nodrošinātu speciālu glabāšanas režīmu u. c.
Ir kritiski jāizvērtē, vai darījuma partnera juridiskā adrese ir telpa, kura nav biznesa komplekss, taču vienlaikus ir daudzu citu personu juridiskā adrese. Informāciju par vienā adresē reģistrētajiem nodokļu maksātājiem var iegūt Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra datubāzes atkalizmantotājos, piemēram, SIA “LURSOFT IT” http://lursoft.lv.
-
Ievērojot, ka saņemtā samaksa par darījumiem skaidrā naudā, ar maksājumu kartēm vai citiem maksājuma apliecinājumiem ir jāreģistrē kases aparātā (maksājumu reģistrēšanas elektroniskajās ierīcēs un iekārtās – kases aparātos, hibrīda kases aparātos, kases sistēmās, specializētās ierīcēs un iekārtās), gadījumos, kad samaksa par darījumu veicama skaidrā naudā vai ar maksājumu kartēm, aicinām Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē sadaļā “Nodokļu maksātājiem reģistrētās nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces un iekārtas” pārliecināties, vai darījuma partnerim ir reģistrēts kases aparāts.
Ja darījuma partnera saimnieciskajā darbībā vispār netiek izmantots vai tiek izmantots Valsts ieņēmumu dienestā nereģistrēts kases aparāts, Valsts ieņēmumu dienests iesaka šo apstākli vērtēt kā darījuma partnera neuzticamības pazīmi.
-
Speciālo atļauju (licenci) komercdarbībai ar akcīzes precēm Valsts ieņēmumu dienests izsniedz komercreģistrā reģistrētam komersantam. Informācija par izsniegtajām speciālajām atļaujām (licencēm) komercdarbībai ar akcīzes precēm pieejama Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē sadaļā “Speciālās atļaujas (licences) komercdarbībai ar akcīzes precēm”.
Ja darījuma partnera speciālā atļauja (licence) komercdarbībai ar akcīzes precēm ir apturēta vai anulēta, Valsts ieņēmumu dienests iesaka šo apstākli vērtēt kā darījuma partnera neuzticamības pazīmi.
-
Ievērojot, ka nodokļu maksātājam ir pienākums ievērot aizliegumu pildīt maksājumu saistības vai veikt darījumus ar nodokļu maksātāju, kuram Valsts ieņēmumu dienests apturējis saimniecisko darbību, aicinām pārliecināties, vai darījuma partnerim nav/vai nav bijusi apturēta saimnieciskā darbība Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē sadaļā “Saimnieciskās darbības apturēšana”.
Ja darījuma partnera saimnieciskā darbība iepriekš bija apturēta, Valsts ieņēmumu dienests iesaka šo apstākli vērtēt kā darījuma partnera iespējamu neuzticamības pazīmi.
-
Valsts ieņēmumu dienesta pienākums ir nodrošināt nodokļu (nodevu) iekasēšanas publiskumu, regulāri publicējot informāciju par atsevišķu nodokļu (nodevu) kopieņēmumiem, un informācijas pieejamību par tiem nodokļu maksātājiem, kuriem Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parāda kopsumma pārsniedz 150 euro, izņemot nodokļu maksājumus, kuru maksāšanas termiņš saskaņā ar šā likuma 24. panta pirmo, 1.3 un 1.7 daļu ir pagarināts, sadalīts termiņos, atlikts vai atkārtoti sadalīts termiņos vai attiecībā uz kuriem ir noslēgts vienošanās līgums saskaņā ar šā likuma 41. pantu. Informāciju par minētajiem parādniekiem iekļauj Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē un tās pieejamību nodrošina, ievērojot šā likuma 22. panta pirmās daļas 1. punktā un trešajā daļā minētos nosacījumus.
Informācija par nodokļu maksātājiem, kuriem Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parāda kopsumma pārsniedz 150 euro, ir pieejama normatīvajos aktos noteikto tiešās pārvaldes iestāžu un pašvaldību funkciju izpildes nodrošināšanai, komercdarbības vides drošības, godīgas konkurences un labprātīgas nodokļu (nodevu) saistību izpildes veicināšanai. Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādnieku datubāzē var saņemt informāciju par personas parāda esamību vai neesamību, ievadot attiecīgā nodokļu maksātāja nosaukumu un reģistrācijas kodu vai fiziskās personas – saimnieciskās darbības veicēja – vārdu, uzvārdu un reģistrācijas kodu.
Nodokļu maksātājam ieteicams izvērtēt darījuma partnera nodokļu maksājumu veikšanas disciplīnu. Valsts ieņēmumu dienests apkopo informāciju par nodokļu maksātāju Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādiem, kas tiek atjaunota katru darbdienu. Piemēram, darījuma partnera maksājuma veikšanas disciplīna ir uzskatāma par apšaubāmu, ja darījuma partnerim ir Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu (nodevu) parādi.
Ir jāatzīmē, ka saskaņā ar likuma “Par nodokļiem un nodevām” 61. panta divpadsmito daļu Valsts ieņēmumu dienests triju darbdienu laikā no procesa par nokavēto nodokļu maksājumu atlīdzināšanu uzsākšanas dienas savā tīmekļvietnē publicē to juridisko personu sarakstu, saistībā ar kuru parādiem ir uzsākts process par nokavēto nodokļu maksājumu atlīdzināšanu. Informācija par parādniekiem aplūkojama Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē sadaļā “Nodokļu parādnieki”.
-
Nodokļu maksātājam ir jāpievērš uzmanība Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē sadaļā “Nodokļu maksātāju (komersantu) taksācijas gadā samaksāto VID administrēto nodokļu kopsummas” pieejamai informācijai par darījuma partnera samaksāto Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu kopsummu un darbinieku skaitu, kritiski izvērtējot, vai darījuma partnera rīcībā ir nepieciešamie resursi, t. sk. darbinieki, lai nodrošinātu potenciālā darījuma sekmīgu īstenošanu.
Izmantojot dažādās interneta vietnēs esošos meklēšanas rīkus, var iegūt publiskajā telpā pieejamo informāciju par darījuma partneri. Izvērtējot interneta vietnēs esošo informāciju, ir lietderīgi arī iepazīties ar šajās vietnēs pieejamo informāciju saistībā ar saņemtajām sūdzībām par darījuma partneri.
Ja par darījuma partneri publiskajā telpā nevar atrast informāciju, piemēram, par tā veicamo darbību, piegādātajām precēm un/vai sniegtajiem pakalpojumiem, to kvalitāti, tam nav izveidota tīmekļvietne, tad Valsts ieņēmumu dienests iesaka veikt iespējamā darījuma partnera papildu pārbaudi, informācijas iegūšanu, tādējādi izslēdzot vai būtiski mazinot risku būt iesaistītam nepamatotā nodokļu samazināšanas plānā.
Nodokļu maksātājam ir jābūt piesardzīgam, ja individuāli tiek piedāvātas tirgū plaši pieejamas preces vai pakalpojumi, taču publiski šādi darījuma partnera piedāvājumi nav atrodami (piemēram, precei vai pakalpojumam nav reklāmas vai piedāvājumu internetā, darījuma partnerim nav tirdzniecības vietas).
Iegūstot dažāda veida publiski pieejamo informāciju, nodokļu maksātājs var pārliecināties, vai darījuma partneris ir reģistrēts un ieguvis nepieciešamās atļaujas un licences (ja darbība ir licencējama), vai darījumu veic persona, kura ir tiesīga rīkoties darījuma partnera vārdā, vai darījuma partneris izpilda maksājumu saistības, tam ir nepieciešamie personāla un materiālie resursi, lai nodrošinātu piedāvātās preces piegādi vai pakalpojuma sniegšanu atbilstošā kvalitātē u. c.
Plašu informāciju par darījuma partneri, piemēram, par komercsabiedrības pamata un papildu darbības veidu, apgrozījumu, pamatkapitāla izmaiņām, saistībām, materiāli tehniskās bāzes apjomu un vidējo darbinieku skaitu publicētajos gada pārskatos, var iegūt arī no Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra datubāzes atkalizmantotājiem, piemēram, SIA “LURSOFT IT” un SIA “Firmas.lv”.
Papildu informācijas avoti darījuma partnera izvērtēšanai
Šajā informatīvajā materiālā piedāvāto darījuma partnera iespējamu neuzticamības pazīmju saraksts nav pilnīgs, tādējādi nodokļu maksātājam atkarībā no attiecīgās nozares specifikas, darījuma veida un pieejamās informācijas apjoma ieteicams patstāvīgi izvēlēties atbilstošāko rīcību darījuma partnera uzticamības novērtēšanai.
Dažas noderīgas saites publiskajās datubāzēs, kuras iepriekš nav minētas.
1. Informācija par sankciju subjektiem un sankcijām.
Visām personām ir pienākums ievērot un izpildīt starptautiskās un nacionālās sankcijas. Lai pārliecinātos, vai attiecīgajai fiziskai vai juridiskai personai un darījumiem ar konkrētām precēm nav piemērotas starptautiskās vai nacionālās sankcijas, ir izmantojami šādi informācijas avoti:
- Ārlietu ministrijas tīmekļvietnes sadaļa “Sankcijas” (https://www.mfa.gov.lv/lv/sankcijas);
- Finanšu izlūkošanas dienesta uzturētā datubāze (https://sankcijas.fid.gov.lv);
- Sankciju karte pa sankcionētām personām, uzņēmumiem un precēm (https://sanctionsmap.eu/#main);
- ASV OFAC (Office of Foreign Assets Control) datubāze (https://sanctionssearch.ofac.treas.gov);
- Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnes sadaļa “Muita” – “Sankcijas”;
- Valsts ieņēmumu dienesta tīmekļvietnes sadaļa “Muita” – “Ierobežojumi un aizliegumi”.
2. Darījuma partnerim Valsts ieņēmumu dienestā reģistrētās darījumu apliecinošās kvītis (ja norēķini veikti skaidrā naudā un ir zināms kvīts sērija un numurs).
Elektroniskā veidā informāciju var iegūt Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzē sadaļā “Darījumu apliecinošās kvītis”.
3. Darījuma partnerim izsniegtās licences vai atļaujas, ja darījums ir saistīts ar licencējamu komercdarbību;
Informācija par konkrētajam komercdarbības veidam izsniegtajām atļaujām (licencēm) un to izsniedzējiestādi pieejama Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistra tīmekļvietnes sadaļā “Licences”.
Papildu informācija par citu valsts un pašvaldību iestāžu izsniegtajām licencēm vai atļaujām meklējama šo iestāžu tīmekļvietnēs internetā, publicētajos reģistros (piemēram, būvkomersantu reģistrs https://bis.gov.lv/bisp – “Būvkomersanti”) vai sazinoties ar attiecīgās licences vai atļaujas izdevējiestādi.
4. Informācija par darījuma partnerim ierosināto maksātnespējas procesu.
Informāciju par maksātnespējas procesa pasludināšanu un statusu, t. sk. arī vēsturisko informāciju par izbeigtajiem procesiem, var iegūt www.ur.gov.lv – “UR reģistri” – “Maksātnespējas reģistrs”.
5. Darījuma partnera – citas Eiropas Savienības dalībvalsts nodokļu maksātāja – derīgs pievienotās vērtības nodokļa reģistrācijas numurs.
Elektroniskā veidā informāciju var iegūt www.vid.gov.lv – “VID publiskojamo datu bāze” – “Citu ES dalībvalstu ar PVN apliekamās personas”.
6. Darījuma partnera Eiropas Savienības akcīzes preču noliktavu, noliktavu turētāju un apstiprināto tirgotāju informācijas sistēmā (SEED) iekļauto akcīzes identifikācijas numuru derīgumu.
Elektroniskā veidā informāciju var iegūt www.vid.gov.lv – “VID publiskojamo datu bāze” – “ES akcīzes nodokļa maksātāji”.
7. Darījuma partnera – fiziskās personas – nodokļu maksātāja reģistrācijas dati.
Elektroniskā veidā (www.vid.gov.lv – “VID publiskojamo datu bāze” – “Saimnieciskās darbības veicēji, VID reģistrētās juridiskās personas un citas personas”) var pārbaudīt, vai persona ir reģistrēta Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu maksātāju reģistrā kā saimnieciskās darbības veicēja vai patentmaksas maksātāja, vai ir paziņojusi par saimnieciskās darbības veikšanu, ja normatīvajos aktos noteiktajos gadījumos var nereģistrēties kā saimnieciskās darbības veicēja.
Tāpat elektroniskā veidā (www.vid.gov.lv – “VID publiskojamo datu bāze” – “Citu ES dalībvalstu fizisko personu nodokļu maksātāja identifikācijas numura pārbaude”) var pārbaudīt citu Eiropas Savienības dalībvalstu fizisko personu nodokļu maksātāju identifikācijas numuru derīgumu.
8. Darba devēji, kuru darbinieku vidējais mēneša atalgojums nepārsniedz valstī noteikto minimālo mēneša darba algu.
Elektroniskā veidā (www.vid.gov.lv – “VID publiskojamo datu bāze” – “Darba devēji, kuru darbinieku vidējais mēneša atalgojums nepārsniedz valstī noteikto minimālo mēneša darba algu”) var noskaidrot darba devējus, kuru darbinieku vidējais mēneša atalgojums nepārsniedz valstī noteikto minimālo mēneša darba algu.
9. Valsts ieņēmumu dienesta lēmumi.
Lai veicinātu komercdarbības vides drošību, godīgu konkurenci un labprātīgu nodokļu (nodevu) saistību izpildi, kā arī sabiedrības tiesības uz informāciju, nodrošināt publiski pieejamu informāciju par sabiedrībai nozīmīgiem lēmumiem, ar kuriem konstatēti juridisko personu nodokļu un muitas normatīvo aktu pārkāpumi, elektroniskā veidā (www.vid.gov.lv – “VID publiskojamo datu bāze” – “VID lēmumi”) var iepazīties ar Valsts ieņēmumu dienesta lēmumiem par atteikumu atmaksāt pārmaksāto pievienotās vērtības nodokli, par nodokļu revīziju (auditu), par nodokļa apmēra precizēšanu, par deklarācijā iesniegto datu atbilstības pārbaudi, par muitas maksājumu parādu un par nodokļu kontroles rēķinu. Ir jāatzīmē, ka tiek publiskota informācija par lēmumiem, kas pieņemti pēc 2021. gada 5. augusta, un nodokļu kontroles rēķiniem, kas izdoti pēc 2023. gada 30. jūnija. Savukārt informāciju par lēmumu un nodokļu kontroles rēķinu Valsts ieņēmumu dienests publisko septiņu darbdienu laikā pēc tam, kad lēmums vai nodokļu kontroles rēķins kļuvis neapstrīdams vai ir pārsūdzēts tiesā un tā darbība nav apturēta.
10. Licencēto ārpakalpojuma grāmatvežu reģistrs.
Elektroniskā veidā (www.vid.gov.lv – “VID publiskojamo datu bāze” – “Licencēto ārpakalpojuma grāmatvežu reģistrs”) var iepazīties ar informāciju par ārpakalpojuma grāmatvedības sniedzējiem, kuriem atbilstoši likumam “Par grāmatvedību” Valsts ieņēmumu dienests ir izsniedzis licenci ārpakalpojuma grāmatveža darbībai, kā arī par licencētā ārpakalpojuma grāmatvedības sniedzēja atbildīgo ārpakalpojuma grāmatvedi, profesionālās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polisi un informāciju, ja izsniegtā licence ir apturēta vai anulēta. Minētajā Valsts ieņēmumu dienesta publiskojamo datu bāzes sadaļā ir iekļauts arī citu Eiropas Savienības dalībvalstu licencēto ārpakalpojuma grāmatvežu reģistrs.
Likuma “Par nodokļiem un nodevām” 18. panta pirmās daļas 8. punkts.
Likuma “Par nodokļiem un nodevām” 18. panta piektā daļa.