Šāda elektroniskā struktūrvienība ir jāreģistrē, ja saimnieciskā darbība notiek tīmekļvietnē, mobilajā lietotnē vai interneta platformā, kurā klients var pasūtīt preci vai pakalpojumu un/vai par to samaksāt.
Kontrolsaraksts: E-struktūrvienību reģistrēšanas kritēriji (.pdf)
Kā pareizi reģistrēt elektroniskās struktūrvienības nosaukumu
- Tīmekļvietnei jānorāda vietnes pilna adrese.
Piemēram, www.nosaukums.lv, https://nosaukums.lv, http://nosaukums.com
- Tirdzniecības profilam interneta platformā jānorāda platformas adrese, ietverot profila nosaukumu.
Piemēram, www.ebay.com/usr/nosaukums, www.ebay.com/sch/nosaukums, www.stores.ebay.com/nosaukums www.facebook.com/pg/nosaukums u. tml
Mobilajai lietotnei (aplikācijai) jānorāda, ka tā ir mobilā lietotne, un jānorāda nosaukums: mobilā aplikācija “Nosaukums”. Piemēram, mobilā aplikācija “Attaisnotie izdevumi”
- Tirdzniecības platformas mobilajai lietotnei papildus nosaukumam jānorāda arī savs profils / veikala nosaukums. Piemēram, mobilā lietotne “Bolt/Wolt Food” Veikala nosaukums
- Praktiski piemēri
Pakalpojumu sniegšana sociālajā platformā. Persona veic saimniecisko darbību – sniedz grafiskā dizainera pakalpojumus. Klientu pasūtījumus persona saņem sociālajā platformā www.facebook.com, kur izveidojis savu dizainera profilu. Personai ir jāreģistrē struktūrvienība – tīmekļvietne https://www.facebook.com/dizaineraprofils.
Vienlaicīga tirdzniecība klātienē un attālināti. Uzņēmums nomā telpas tirdzniecības centrā, kur izvietots rūpniecības preču veikals “A”. Vienlaikus uzņēmums izveido savu mobilo lietotni “A”. Veikala klienti var pasūtīt un apmaksāt preces mobilajā lietotnē. Uzņēmumam ir jāreģistrē divas struktūrvienības, katrai norādot atšķirīgu veidu:
- struktūrvienības veids “Saimnieciskās darbības vieta” – rūpniecības preču veikals “A”, norādot tirdzniecības centra adresi;
- struktūrvienības veids “Tīmekļa vietne vai Mobilā aplikācija” – Mobilā lietotne “A”.
Izņēmumi, kad nav jāreģistrē elektroniskā struktūrvienība, bet “Izbraukuma pakalpojums”
Pakalpojuma sniedzējs nav uzskatāms par e-komersantu, ja izmanto elektronisko lietotni vai vietni tikai kā saziņas līdzekli ar klientu. Šādā gadījumā pieprasījumu plūsmu virza lietotnes īpašnieks tā, lai nodrošinātu saziņu starp pakalpojumu sniedzēju un saņēmēju. Pakalpojuma saņēmējam – klientam nav iespēju izvēlēties noteiktu pakalpojumu sniedzēju, kam samaksāt par piegādi vai par nokļūšanu izvēlētajā adresē.
Plašāka informācija par “Izbraukuma pakalpojums” reģistrēšanu pieejama šeit.